komplex

Alla har någon gång pekat ut saker på sig själv som man vill ändra på, som man inte är nöjd med, folk genomgår stora opperationer för att rätta till osynliga fel på sina kroppar. Även fast vi inte kan se och förstå varandras ´´fel´´, ser vi våra egna ´´fel´´ som jätte stora. 
 
 
Jag vet inte om man kan kalla detta komplex men jag har alltid hatat mitt lockiga hår. Jag tycker det är jätte fint med lockar, men jag vill inte ha det själv. Att det krullar upp sig, trasslar sig, att det är så enormt mycket volym i det stör mig. Det är något jag kan tänka på jätte ofta, hur mycket jag ogillar det. Hur extremt töntig jag ser ut i det. Men har insett att det aldrig kommer gå att göra något åt så vida jag inte plattar, rakpermarmentar det osv. Men har börjat lärt mig att ´´leva med det´´. Och faktiskt erkännt för mig själv att det inte är så fult som jag alltid har tyckt.
har suttit och letat bilder på mitt natuliga hår men var inte så lätt att hitta eftersom jag aldrig har det. Fick gå jätte långt bak i arkivet och lyckades hitta en 2009.
 
Ett annat är min näsa. i dag har jag inte några problem över huvud taget med den. Men har haft när jag var yngre. När jag var yngre var jag mycket smalare och mindre så mitt ansikte såg väldigt smalt ut vilket gjorde att min näsa såg större ut i jämförelse med mitt ansikte. När jag var yngre blev jag retad eller vad man kallade det utav att min näsa var stor, innan hade jag aldrig tänkt på det. När de sa att min näsa var stor tog jag vääldigt illa vid. Det var då det komplexet började växa fram. Men idag tycker jag att den är helt okej,  det är lika fint med större näsa som med mindre.  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilde

Lust att göra ett bloglovin byte? Kolla gärna in min blogg. =)

Ha en trevlig andra advent. =D

2012-12-09 @ 14:52:23
URL: http://carmenmathilde.blogg.se
Postat av: felicia

du har jätte fint hår :)

2012-12-14 @ 10:47:21
URL: http://efji.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0