stop holding yourself back.

´´what do I do when I see someone extremely gorgeous? I stare, smile, and when I get tired, I put the mirror down.´´
 
Sluta jämföra dig med andra, sluta tro att du inte duger, fastna inte i dåliga tankar om dig själv och sluta nedvärdera dig själv. Acceptera istället att du är du, du ser ut som du gör, du är som du är. Alla har något bra, som någon annan vill ha. Så se värdet i dig själv istället, se det bra med dig själv. Ställ dig i spegeln och säg allt bra du ser, det är lätt att förblinda sig och bara se dåliga saker och bara se bra saker hos andra. Tror du inte på att det funkar? testa så får du se att det faktiskt gör det. 
 
Folk som tycker det är jätte konstigt när dom hör folk säga bra saker om sig själv, så säger dom ´´meeh hon är ju inte så snygg som hon tror´´ eller ´´så fint hår har hon faktiskt inte´´. Det är nog alla dessa kommentarer vi är rädda för att få om vi börjar säga bra saker om oss själva eller överhuvud taget börjar visa att vi  uppskattar oss själva. 
 
Man ska skillja på självkänsla och självförtroende men de båda sakerna går hand i hand men jag tycker att det är jobbigt med personer som inte kan visa att dom är stolta över att vara sig själva eller att dom inte kan ta emot komplimanger utan att säga ´´neeh de stämmer inte, jag har visste ful kropp´´ osv jaja you name it. Eller folk som inte törs bjuda på sig själv, som inte kan släppa kontrollen eller som säger att den inte klarar av att göra något när den inte ens har testat. 
För mig är det viktigt att innan jag säger ´´de där klarar jag inte av´´ så är det viktigt för mig att försöka, även fast jag inte tror att jag klarar av det så kanske jag gör det endå. Man vet ju inte försen man har försökt, sen skulle jag inte klara av det så försöker jag tills det går.  Därför blir jag lätt provoserad av folk som inte ens försöker. Jag kan självklart förstå anledningen till varför dom inte vågar försöka eller vågar erkänna bra saker om sig själv (dålig självkänsla eller självförtroende) eller är rädd för vad folk ska tycka och tänka om en. men jag tycker att det behövs folk med bra självförtroende och bra självkänsla i vårat samhälle, Folk som vågar stå för sina åsikter, vågar stå upp för vilka dom är och våga stå upp för vad som är rätt och fel. Det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0