Verklighets förankring och avundsjuka.

Kanske måste vi leva med att det finns människor som lever i en annan verklighet än den de flesta av oss tycks leva i, kanske kommer vi alltid att få leva med att en del människor som ser sig själva som större och bättre människor än vad de egentligen är.

 

Det kommer alltid finnas dom som saknar både verklighetsuppfattning och självinstinkt. Så varför är det så viktigt för oss att förklara hur ´´verkligheten egentligen är´´ och ´´ta ned dom på jorden´´, jag tycker att det är inte alltid vår uppgift att sätta oss in i.

Folk kommer inte ändra sitt beteende för att andra människor sätter sig i mot och ifrågasätter, definitivt inte utav att bli upplärd och hånad av personer som anser sig själva som mycket bättre, Snarare att personen känner sig trängd, trampad och får utbrott. 

 

Att ifrågasätta behöver så klart inte alltid vara negativt, utan det kan handla om att vilja förstå sig på. Jag har alltid varit den som ifrågasatt allt och alla, För att jag vill förstå, jag försöker förstå andras uppfattningar om saker och ting, hur folk tycker och tänker.Men eftersom att jag ifrågasätter andra, så har jag även fått acceptera att andra ifrågasätter mig.

 

När personer som ser sig själva som mycket bättre hamnar i underläge kan de göra vad fan som helst för att höja upp sig själv, gör saker i avsikt av att man ska ta skada utav det. Hur hanterar man folk som gör allt för att få en att misslyckas, allt för att få en att bli sämre än vad man är, bokstavligen allt. även om karman kommer bita tag i människan vill jag också göra det. Klarar inte av att låta något sånt vara, men är försiktig med att inte bli lika dålig själv.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0