amrikanska banan-pannkakor recept

Alla som känner mig vet att jag älskar bananer mer än något annat så detta är bland det godaste jag ätit. Det som är brevid är varma jordgubbar som jag tinat i micron från frysen. Ser inte så gott ut, men ni ska bara veta hur gått det smaka!.
 
2 msk Smält smör.
1 ägg
2,5 dl mjöl
2,5 dl mjölk
1 msk vaniljsocker (ha i mer, godare)
2 tsk bakpulver
1-2 mogna bananer
1 msk socker ( mer  är godare)
 

Vispa ner ägget i det smälta smöret till en jämn smet.

Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker, socker i en separat bunke.

Varva sedan mjölblandning och mjölk ner i äggblandningen.

Mosa tillsist bananerna och vänd ner i smeten.
Stek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0