om håret

Mitt hår blev blondt, väldigt blondt. Jag vet inte om det är fult eller snyggt. Kan inte bestämma mig. Nu ska jag försöka låta det vara hur som hellst. Rör jag det kommer det gå av, speciellt om jag bleker det igen. De senaste veckorna har jag blonderat håret runt 6-7 gånger. Jag har dock gjort det hemma själv, på mig själv. Det blev alltså inte lika dyrt som om jag skulle gått till frisören. men blev trots det en hel del.
Jag fick en fråga om hur jag gick från brunett till blond så fort. Jag tänkte svara på det i ett videoinlägg där jag tänker ta upp alla frågor jag fått på senaste tiden. Men jag tar det i detta inlägg så kan jag svara på det i videoinlägget också.
 
Skulle jag ha gått till frisören skulle de bara slingat lite och bett mig komma tillbaka tills det blev så ljust som jag ville ha det (gjorde det en gång i somras/höstas) så köpte hem massa hårfärg och färgade hela skiten förutom min svarta utväxt. Kom inte till skolan dagen efter för att håret blev orange, åkte morgonen därpå därför och köpte en till hårfärg och då blev det helt okej. Färgade gånger under dagarna som gick och i onsdags la jag i en ny färg i min utväxt, ville få bort den. Jag blev leopard, så i går färgade jag igen och blev nästan platina. Man bah FINT till mina nästan svarta ögonbryn. Nej men det känns helt okej faktikst, man ser att jag inte är blond naturligt men vad gör det. Mamma tycker det är skitfult, och jag vet inte riktigt vad mina vänner tycker. Men jag kan ändå inte göra fler ändringar nu, håret skulle inte hålla för det.

Kommentarer
Postat av: amanda'

sv: håret vart jättefint ju, om någon säger nåt illa ta inte åt dig sålänge du är nöjd! Min rosa piké är från Side i Turkiet och jag har tyvärr inte sett någon liknande i Sverige.. ta hand om dig! ♥

2013-05-06 @ 11:20:07
URL: http://aamandaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0